Allmänna Villkor – Svivlo.se
Gällande från och med 22 mars 2025
Välkommen till svivlo.se! Dessa allmänna villkor (”Villkor”) reglerar förhållandet mellan dig som kund (”Kunden”) och Brillianze Sweden AB, organisationsnummer 559045-5738, med adress Verkstadsgatan 4, 233 51 Svedala, Sverige (”Brillianze”, ”vi”, ”oss”), som äger varumärket Svivlo. Genom att använda vår webbplats, köpa fiskerullar, beställa service eller begära garantireparationer godkänner du dessa villkor. Läs dem noggrant innan du använder våra tjänster.
1. Tillämpning
Dessa villkor gäller för alla köp av fiskerullar, beställningar av service på fiskerullar och garantireparationer som ingås mellan Brillianze och Kunden via svivlo.se, såvida inte annat skriftligen överenskommits. Särskilda villkor kan anges vid specifika beställningar och har företräde vid motsägelse.
2. Beställning och Avtal
2.1 Beställningar av fiskerullar, service eller garantireparationer görs via svivlo.se och blir bindande när du mottagit en orderbekräftelse via e-post.
2.2 Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, t.ex. vid tekniska fel, misstanke om bedrägeri eller om produkten/tjänsten inte är tillgänglig.
2.3 Alla priser anges i SEK inklusive moms och exkluderar fraktkostnader, som specificeras vid beställningen.
2.2 Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, t.ex. vid tekniska fel, misstanke om bedrägeri eller om produkten/tjänsten inte är tillgänglig.
2.3 Alla priser anges i SEK inklusive moms och exkluderar fraktkostnader, som specificeras vid beställningen.
3. Leverans och Service
3.1 Fiskerullar: Leveranstider anges i orderbekräftelsen. Leverans sker till den adress du angivit, och risken för varan övergår till dig vid överlämnande till dig eller transportören.
3.2 Service och reparationer: Efter mottagande av din fiskerulle utför vi service eller garantireparationer inom 5-10 arbetsdagar, förutsatt att reservdelar finns tillgängliga. Förseningar kan ske vid force majeure (t.ex. leverantörsproblem). Returnering sker till angiven adress efter slutförd tjänst.
3.3 Vid garantireparationer krävs kvitto eller köpebevis för att garantin ska gälla.
3.2 Service och reparationer: Efter mottagande av din fiskerulle utför vi service eller garantireparationer inom 5-10 arbetsdagar, förutsatt att reservdelar finns tillgängliga. Förseningar kan ske vid force majeure (t.ex. leverantörsproblem). Returnering sker till angiven adress efter slutförd tjänst.
3.3 Vid garantireparationer krävs kvitto eller köpebevis för att garantin ska gälla.
4. Betalning
4.1 Betalning sker via de betalningsmetoder som erbjuds på svivlo.se (t.ex. kort eller direktbetalning). För service kan faktura erbjudas efter överenskommelse, med betalning inom 14 dagar från fakturadatum.
4.2 Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen samt en påminnelseavgift om 60 SEK.
4.2 Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen samt en påminnelseavgift om 60 SEK.
5. Ångerrätt och Returer
5.1 För köp av fiskerullar har du som konsument 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, räknat från mottagandet. Kontakta oss på info@svivlo.se för att utnyttja ångerrätten.
5.2 Varan ska returneras oanvänd, i oskadat skick och i originalförpackning. Returkostnader bekostas av Kunden, om inte felet omfattas av garanti.
5.3 Ångerrätt gäller inte för service eller reparationer som påbörjats med ditt godkännande.
5.4 Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit och godkänt returen.
5.2 Varan ska returneras oanvänd, i oskadat skick och i originalförpackning. Returkostnader bekostas av Kunden, om inte felet omfattas av garanti.
5.3 Ångerrätt gäller inte för service eller reparationer som påbörjats med ditt godkännande.
5.4 Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit och godkänt returen.
6. Reklamation och Garanti
6.1 Om en fiskerulle är felaktig eller skadad vid leverans har du rätt att reklamera enligt konsumentköplagen. Kontakta oss på info@svivlo.se inom 2 månader från att felet upptäcktes.
6.2 För garantireparationer gäller tillverkarens garantivillkor (vanligtvis 2 år). Vi utför reparationer kostnadsfritt om felet omfattas av garantin och inte orsakats av felaktig användning eller slitage.
6.3 Vid service garanterar vi utfört arbete i 6 månader, förutsatt att fiskerullen används enligt anvisningar.
6.2 För garantireparationer gäller tillverkarens garantivillkor (vanligtvis 2 år). Vi utför reparationer kostnadsfritt om felet omfattas av garantin och inte orsakats av felaktig användning eller slitage.
6.3 Vid service garanterar vi utfört arbete i 6 månader, förutsatt att fiskerullen används enligt anvisningar.
7. Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) för att hantera beställningar, leveranser och serviceärenden. Läs mer i vår [länk till integritetspolicy].
8. Ansvarsbegränsning
Brillianze ansvarar inte för indirekta skador (t.ex. utebliven fiskeupplevelse) som uppstår genom användning av våra produkter eller tjänster, såvida inte annat följer av tvingande lag. Vårt ansvar är begränsat till beställningens värde.
9. Ändringar av Villkor
Vi kan uppdatera dessa villkor. Ändringar träder i kraft 30 dagar efter publicering på svivlo.se. Vid väsentliga ändringar meddelar vi dig direkt.
10. Tvister och Tillämplig Lag
10.1 Tvister ska lösas i samförstånd. Om det inte går, avgörs de vid Malmö tingsrätt med tillämpning av svensk lag.
10.2 Som konsument kan du även kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
10.2 Som konsument kan du även kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
11. Kontakt
Frågor? Kontakta oss:
E-post: contact@svivlo.com
Adress: Verkstadsgatan 4, 233 51 Svedala
E-post: contact@svivlo.com
Adress: Verkstadsgatan 4, 233 51 Svedala